سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
راه‌یابی 25  اثر آذربایجان‌غربی به مرحله دوم جشنواره قصه‌گویی کانون

مدیرکل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: با پایان‌یافتن مرحله نخست داوری بخش پادکست بیست‌وسومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۲۵ اثر از این استان به مرحله‌ دوم ارزیابی راه یافته‌اند.

جواد زاهدی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: «پولک نقره‌ای» اثر محبوبه صفرزاده، «درخت گردکان با این بزرگی، درخت خربزه الله اکبر» اثر هادی بانی فاضل، «دخترک کبریت‌فروش» و «کبوتر سفید» هردو اثر از توحید اسکندرزاده، «خیابان بارانی» و «امتحان، آزمایش» آثار اکبر محمدی، «عطسه پرماجرا» اثر ستیا تابع، «بادبادکی نزدیک ابرها» اثر فرشته جمالی‌وند، «من صدای مای تو را می خواهم» اثر پریا رضوان‌فر، «کلاغه و الاغه» اثر نرگس ضیایی، «اتحاد» اثر فاطمه صدقی خلیفانی، «دندان فیل» اثر حدیثه هدی و  «داستان شب سی‌وسوم» اثر محدثه گوهری جواز حضور در مرحله دوم بخش پادکست را کسب کردند.

وی ادامه داد: همچنین «مورچه قرمز کوچولو و کبوتر سفید تپلو» اثر ثمین اسمعیلی، «سخن» اثر فریماه قنبرنژاد، «شاه‌بیت وفا» اثر مژگان علیجانی، «شام غریبان» و «بجو بجو هیولای کتابخوار» هردو اثر از محراب عبدالله‌زاده، «بادی که خوابش می‌آمد» اثر الهام حیدرزاده، «شش مرد» اثر شیدا نصرتی، «گربه‌ها و خروس‌ها» اثر ریحانه اردوی، «تور عروسی» اثر یاسین جهان‌پور، «پیراهن خوشبختی» اثر میثم محمودی، «قصه گویی و نمایش خلاق» اثر افشین مرادیان و «چشم‌های سرخ علی» اثر مینا صفرزاده نیز جواز حضور در مرحله‌ی دوم بخش پادکست را دریافت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: اثر رسیده از سوی یک گروه پنج‌نفره پایش شده و آثار در مرحله‌ دوم از سوی یک گروه سه‌نفره از داوران مجرب پایش و برترین‌ها معرفی خواهند شد.

زاهدی گفت: حداکثر تا ماه آبان امسال، آثار راه‌یافته به مرحله‌ نهایی این رقابت‌ها انتخاب و معرفی خواهند شد.

وی اظهار کرد: مرحله‌ی پایانی بیست‌وسومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: قصه می‌تواند میراث غنی و فرهنگ را انتقال داده و در انسان امید و تلاش ایجاد کرده و قدرت تخیل کودکان را افزایش داده و حس کنجکاوی را تحریک کند و ازجمله عناصر یادگیری به‌شمار می‌رود.

وی گفت: امسال سه شیوه‌ قصه‌گویی کلاسیک، مدرن و سنتی و آیینی را در مسابقات داشتیم که محورهای موضوعی قصه‌گویی امیدها و آرزوها،‌ شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی بود.

زاهدی افزود: ما در کانون به عنوان متولی غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در امر قصه‌گویی وظیفه شایانی بر عهده داشته و قصه‌گویی جزء مولفه‌های فعالیتی کانون بوده که هیچ‌گاه از گردونه فعالیت‌های آن خارج نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها